Zingen voor publiek

Zo’n 10 tot 15 keer per jaar zingen op een avond, op zaterdag of zondag in een kerk, woonzorgcentrum, ziekenhuis. Meewerken aan een zangavond of een dienst of het geven van een concert. Rond kerst altijd kaarsjesavond en kerstnacht.

Repeteren

Om lid te willen worden is belangrijk dat u zingen leuk vind. Noten lezen is mooi meegenomen. Vind u het fijn om christelijke liederen te zingen in een gemengd koor en kunt u de woensdag avond vrijplannen? Kom dan vrijblijvend langs op een repetitie in (zaaltje achter) de Pelgrimvaderskerk in Rotterdam-Delfshaven.

Digitaal oefenen waar dan ook

Kun je niet elke woensdag avond op de repetitie aanwezig zijn en kun je zelf thuis repeteren met de computer. Dan is een combinatie van thuis repeteren en op het koor een mogelijkheid. Onze dirigent maakt van alle muziekstukken oefenfiles per partij, zodat je perfect thuis of in de auto kunt oefenen.

Zangcoaching en Koorweekend

Regelmatig krijgen we extra mogelijkheden om te repeteren en aan onze eigen zangkwaliteiten te werken. Tot op heden kennen we twee varianten:
  • Zangcoaching op een zaterdag. Hierbij gaan we o.b.v. repertoire dat we moeten oefenen met een gerenoveerde zangcoach aan de gang.
  • Koorweekend. In 2023 zijn we hier weer naar jaren mee begonnen. Zeer goed bevallen. Editie 2024 is al gepland. ook dan paar dagen flink oefenen en tegelijk veel gezellige dingen doen met elkaar.
Zo hebben we al eens coaching mogen ontvangen van o.a. Mirjam Fijer en Harjo Pasveer. Super leuk en leerzaam!

Gezelligheidscommissie

Wij hebben een gezelligheidscommissie die meerdere keren per jaar iets leuks organiseert voor de leden. We gaan samen iets eten, of een concert van een ander koor bezoeken, wandelen, glaasje drinken,  of …. vult u maar in.

Lief en Leed commissie

Heel belangrijk bij ons op het koor is de onderlinge band en het omkijken naar elkaar. Omkijken als het goed gaat en zeker ook als je steun van een ander nodig hebt. Enkele van de koorleden hebben dit als specifieke taak op zich genomen, zodat niemand vergeten wordt. Er wordt tijdens de pauze van de repetities een vrijwilliger bijdrage aan u gevraagd.

Heel belangrijk is het om jubilarissen in het zonnetje te zetten.

Voorwaarden om lid te kunnen worden

Om lid van het koor te kunnen worden, wordt de volgende procedure gevolg.